Er din iPhone stoppet med at oplade

25. marts 2022
Er din iPhone stoppet med at oplade

Skrevet afChristoffer

Er din iPhone stoppet med at oplade? læs her hvad du skal gøre, hvis batteriet ikke oplader eller oplader langsomt, eller hvis der vises en advarsel.

Hvis din enhed oplader langsomt eller slet ikke

Følg disse trin, og prøv igen efter hvert trin:

  1. Kontroller opladerkablet og USB-mellem stikket for tegn på skader, f.eks. brud eller bøjede stikben. Beskadiget tilbehør må ikke bruges.
  2. Hvis du bruger en stikkontakt, skal du kontrollere, at der ikke er løse forbindelser mellem opladerkablet, USB-strømstikket og stikkontakten eller strømkablet. Du kan også prøve en anden stikkontakt.
  3. Fjern eventuelt snavs fra opladerporten i bunden af enheden, og tryk derefter opladerkablet helt ind i enheden. Hvis opladerporten er beskadiget, har enheden sandsynligvis brug for service.
  4. Lad enheden oplade i en halv time.
  5. Hvis enheden stadig ikke reagerer, skal du gennemtvinge genstart af enheden.
  6. Lad enheden oplade i endnu en halv time.

Hvis opladningen af din enhed standser ved 80 procent

Din iPhone bliver måske en smule varmere, mens den oplades. For at forlænge batteriets levetid, hvis det bliver for varmt, sørger softwaren måske for, at det ikke kan oplades til over 80 procent.

Din iPhone oplades igen, når temperaturen falder. Prøv at flytte din iPhone og opladeren til et køligere sted.

iOS 13 og nyere versioner bruger Optimeret batteriopladning til at sænke batteriets ældning ved at reducere den tid, din iPhone er fuldt opladet. Din iPhone bruger indbygget maskinlæring til at forstå din daglige opladningsrutine, så den kan vente med at oplade mere end 80 procent, til du skal bruge din iPhone.

Hvis der vises en advarsel om, at tilbehøret ikke understøttes eller ikke er certificeret

Der kan være forskellige årsager til, at disse advarsler vises:

  • Opladerporten på din iOS-enhed er muligvis snavset eller beskadiget
  • Tilbehøret til opladning er defekt, beskadiget eller er ikke Apple-certificeret
  • Din USB-oplader er ikke designet til at oplade enheder

Følg disse trin:

  1. Fjern eventuelt snavs fra opladerporten i bunden af enheden.
  2. Genstart din iPhone.
  3. Prøv et andet USB-kabel eller en anden oplader.
  4. Sørg for, at du har installeret den nyeste version af iOS.

Abonner på vores nyhedsbrev

I nyhedsbrevet kan du læse mere om trends, guides og tests - alt det, der hjælper dig med at finde det rette mobil værksted for dig.

Ja tak, jeg vil gerne modtage nyheder og tilbud samt konkurrencer og tips via e-mail. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Læs mere i vores Privatlivspolitik.